Siem Riep- Kuala Lumpur

4 december

Vi gick upp alldeles för tidigt för att checka ut och ta taxi till flyget kl 06.30. Hotellpersonalen hade varit så snälla att förbereda frukost för oss att ta med och äta eftersom vi åkte så tidigt. Bästa hotellet verkligen!
Taxichauffören var väldigt pratglad och pratade och ställde frågor hela vägen till flygplatsen. Lite jobbigt när vi bara ville sova, men han var supertrevlig så synd bara att klockan var så lite att vi knappt orkade.
Efter vi checkat in bagaget åt vi frukosten vi fått med oss. Skönt att vi fick med oss det, för vi hade bara köpt lite kex och bars vi hade tänkt ta.
Jag kände mig lite dålig på morgonen och när vi kom fram var det ännu värre. Vi åt på flygplatsen som hade ett helt köpcenter utanför, kul grej ändå.
När vi kom till hotellet och fått nycklar och information så la jag mig och sov ett par timmar. Anton utforskade hotellet så länge och kolla in poolen och gymmet.
När jag tvingat upp mig och tagit en värktablett så gick vi ut för att äta. Vi gick in till chinatown där vi åt och gick runt lite. Jag köpte en god frappino från starbucks på vägen hem. De är så sjukt gott med iskalla kaffedrinkar när det är så varmt.

Och sedan har vi hängt på rummet, jag har skrivit på blogginlägg och Anton har löst korsord.
Ska bli skönt med några lugna dagar med nästan inget inplanerat och få vila mig frisk innan Bali. Inget kul att va förkyld när man ska njuta av sol och bad.

Utsikten från rummet och även en rolig detalj i hissen. Här i Malaysia är fyra ett otursnummer. Så inga fyror i våningsplanen :)

Det var samma även på Bali(Indonesien).

Siem riep

2 december

Det här hotellet har verkligen haft bäst frukost hittills, det har nog varit bäst på allt faktiskt!
Det verkar vara en grej här att istället för frukostbuffé får man beställa vad man vill ha. Så har det varit på alla de senaste vi varit på.
Efter frukost lämnade vi en stor påse tvätt till receptionen. Skönt att få lite rent, det behövs.

Vi gick sedan på upptäcksfärd i stan, gick lite på marknad och runt på pubgatan med massa resturanger och pubar. Vi hittade även en mindre lokal hantverksmarknad där vi handlade lite.

På kvällen så var vi ganska trötta och kollade på julkalendern och serier vi hade laddat ner på ipaden.
Skönt med sånna kvällar när man inte mår helt 100!

Siem riep (Ankor Wat)

3 december

Vi hade beställt en tuktuk att ha under dagen för att ta oss till och runt templen vid ankor wat. Det är det största templet som är mest känt för Kambodja. Vi tittade även på många tempel i samma område. Så skönt att ha en chaufför som körde oss runt mellan templen, så man slapp leta efter skjuts hela tiden. Det häftigaste templet var trädtemplet, det som är med i filmen Tomb Raider. Det har sedan det övergavs vuxit massa träd med häftiga stora rötter i hela templet. Ni får se på bilderna längre ner, vet inte riktigt hur jag kan beskriva bättre med ord.

Efter tempelrundan svalkade vi oss på rummet med acn. Det var väldigt varmt att gå runt bland tempel halva dagen. Vi gick sedan ut och åt, vi åt på en resturang som hette latino café, gott med taco som omväxling från det asiatiska köket.
Vi gick sedan till hotellet och hängde vid poolen till solen gått ner helt. Då gjorde vi oss iordning och gick på nattmarknad.
Blev en ganska tidig kväll idag med då jag inte kände mig så pigg. Vi kollade på tomb Raider, då Anton blivit besviken när jag sa att jag inte hade sett den. Kul att se filmer som är inspelande i länder man befinner sig i :)